Белорусские фольклористы. Народное творчество белорусов


В связи со слабым развитием профессионального искусства главную среду духовной культуры белорусской нации периода формирования капитализма и складывали народные формы искусства, традические обряды и обычаи. Продолжали существовать такие виды фольклора, как обрядовая поэзия календарно-рабочего и семейно-обрядового циклов, повествовательный жанр, лирическая поэзия. Постепенно утрачивали свое значение былины, баллады разного вида заговоров и магических действий. Фольклор отображал и положение в обществе, дающую социальную остроту частушкам, песням, сказкам и повестям. Возник так называемый рабочий революционный фольклор. Развивалось народное театральное искусство, сохраняя традиции вертепа -–народного кукольного театра. Рабочая деятельность народа нашла свое отражение в танцах “Лянок”, “Бульба”, “Бычок”, “Крыжачок” и др. В театральных представлениях и на обрядовых праздниках народной музыки на дудках, свирелях, скрипках, цымбалах, бубнах исполняются многие песни и частушки.

Отличие белорусского этноса отражается в своеобразном народном изобразительном и декоративно прикладном искусстве. Искусстно украшенные вещи из глубокого прошлого широко вросли в быт народа. Имели распространение узорчатое ткачество, вышивка, вязание, плетение из лозы, соломки и корней. Отличительной чертой белорусских тканей было употребление в орнаменте преимущественно геометрических форм – четырехугольника, ромба, квадрата и других частей. Великолепные узоры белорусского художественного ткачества преимущественно представляли пояса. В оформлении помещений также использовались искусные украшения: приобрели распространение резьбовые и разрисованные планки, фризы, конки.

И в стране не сомневаюсь, что «Катрушницкий лемежен», а также Слуцкие пояса, Полесские полотенца и передники Бездежа станут для туристов любопытными и безразличными к истории и народным традициям в символе рабочей страны. В течение летнего периода Каминья - очень популярный муниципалитет. Как обычно, муниципалитет готовит богатый и разнообразный анимационный плакат, который будет отвечать различным вкусам. Есть много концертов, фольклорных фестивалей, фестивалей и паломничества, которые оживят теплые августовские ночи тех, кто там живет, и тех, кто выбирает Каминью в качестве места отдыха.

Издревле большое развитие в Белоруссии получили художественные ремесла: керамика, ювелирное дело, ткачество, вышивка и особенно резьба по дереву. Белорусская резьба с середины XVII в. приобретает широкую известность не только в Белоруссии, но и за ее пределами. Резьба украшает карнизы оконных наличников белорусских хат, мебель, домашнюю утварь. Интересны и деревяннные статуи апостолов, святых, служившие для убранства церквей, резные алтари. Своеобразное художественное творчество белорусского народа особенно ярко проявилось в знаменитых протканных золотыми и серебряными нитями слуцких поясах (XVIII в.; один такой пояс хранится в Историческом музее в Москве).

Франсиско Преса в сопровождении Наталии Тамарго; Биг-бэнд Ланхелас, Эльза Гомес, Пауло Байсиньо, Трамадикс, являются примерами предпочтений муниципалитета. Понедельники снова заполняются Викторино д'Альмейдой и его гостями. Международный фольклорный фестиваль «Мир танцевать» снова выступит в начале месяца.

Различные фестивали и паломничества, которые происходят немного по всему графству, также оживят дни и ночи. С очень разнообразной программой стороны делали ставку на традиционную культуру с акцентом на танцы, песни, музыку и костюмы. Искусство также занимает видное место в августе.

На рубеже XVII - XVIII вв. широкое развитие в Белоруссии получает гравюра.
В XVIII - XIX вв. художественная жизнь в Белоруссии почти заглохла, исчезло даже прежде популярное искусство гравюры. Талантливые люди уезжали в Петербург, Москву, Варшаву или Вильно (Вильнюс). Лишь во второй половине XIX в. открылось несколько частных художественных школ, в том числе в Витебске художественная школа Ю. М. Пэна, из которой вышли многие крупные мастера. Во второй половине XIX в. весьма благотворное влияние на развитие белорусского искусства оказывает передовое демократическое русское искусство. Яркими представителями реалистического искусства Белоруссии второй половины XIX в. были живописцы Юрий Моисеевич Пэн (1854 - 1937) и Яков Маркович Кругер (1869 - 1940). Они писали реалистические сцены из жизни бедняков, пейзажи, портреты представителей демократической интеллигенции. Широко известны картины Я. М. Кругера «Погром» (ок. 1905; картина уничтожена жандармами), портрет минского скрипача Жуховицкого (1897, Художественный музей Белорусской ССР, Минск). На рубеже XIX - XX вв. начинает свой творческий путь, пишет пейзажи Белоруссии, в будущем крупный советский живописец Витольд Каэтанович Бялыницкий-Бируля (1872 - 1957).

Автоархия также намерена создать общежитие для паломников в Каминье. Представителем Каминьи в муниципалитете Эспосенде был Пауло Пинто Перейра, советник туристического сектора. Еще одной целью является содействие межмуниципальному сотрудничеству, которое было реализовано при разработке, управлении и реализации культурного, экологического и туристического проекта.

Здесь Маэстро возьмет Надию Соусу. В этом году концерты Маэстро снова солидарны и возвращаются к одной и той же причине. Повторная квалификация Исторического центра Каминья была приоритетом для местного исполнительного органа. Благодаря этому обязательству по реабилитации основных улиц и созданию культурных объектов, Палата намерена внести свой вклад в валоризацию и квалификацию общественных пространств и городской среды.

Литература:
1. Энциклопедия Кругосвет - http://www.krugosvet.ru, статья Людмилы Царьковой "Белорусская литература"
2. “История Беларуси” Я.К.Новика и Г.С.Марцуля, ч.1,Мн1998,стр.401
3. История белорусской советской литературы. Минск, 1977
4. Энциклопедия искусств - http://ickust.claw.ru

Беларускi фальклор – скарбнiца этнiчнай культуры беларусаў

Эта стратегия также направлена ​​на стимулирование торговли и туризма, усиливая то, что Каминья находится на маршрутах туристов, ищущих Альто Миньо. Инвестиции в восстановление исторического центра Каминья превышают 8 миллионов евро. Напоминается, что Палата реклассифицировала Часовую башню, Фонтан Террейро, Церковь Мисериордии и зону, окружающую Стены.

Муниципальная библиотека Каминья. Пешеходы со строительством новой Муниципальной библиотеки будут иметь в своем распоряжении современное функциональное оборудование, способное реагировать на профиль новых пользователей этих пространств. Эта работа устраняет существующий разрыв и станет стимулом для продвижения книг и чтения.

На календары вечнасці - канец XX стагоддзя, эпоха навукова - тэхнічнай рэвалюцыі, эпоха біёнікі і электронікі... Узброены ведамі чалавек ужо абганяе сёння самую смелую казачную фантазію, самыя няўрымслівыя мары. Фантазію казак абганяе, а сама казка, як ні дзіўна, не старэе, у нябыт не адыходзіць. Можна нават сказаць - наадварот, у апошні час попыт на гэты від вуснапаэтычнай народнай творчасці прыкметна ўзрос і працягвае павышыцца. Гэта датычыць, зразумела, і беларускага казачнага эпасу, беларускай казкі.

Помимо важной работы по диверсификации и обогащению культурного предложения в округе, это будет способствовать переквалификации исторического центра деревни Каминья. В новой муниципальной библиотеке дети будут иметь в своем распоряжении многофункциональный зал, посвященный чтению и новым технологиям, а также многоцелевую комнату для групповых занятий.

Это разделение позволит проводить сеансы анимации, не нарушая оставшиеся пробелы чтения. У взрослых будет пространство для консультаций с периодическими изданиями и многогранное, где они могут проконсультироваться с документами и использовать мультимедийное и компьютерное оборудование.

Жывая цікавасць, якую выклікае беларуская народная казка ў сучаснага чытача, не выпадковая: яна абумоўлена, несумненна, яе высокімі ідэйна - мастацкімі якасцямі і непаўторнай нацыянальнай своеасоблівасцю. Глыбокая народная мудрасць, высокая паэтычнасць вобразаў, нязломная і светлая вера ў чалавека, у яго сілы і магчымасці, маральная цнатлівасць і чысціня, непараўнаны, непераймальны гумар і вострая сатыра, прастата і даступнасць зместу, займальнасць апавядання і, нарэшце, сапраўднае моўнае чарадзейства, - вось некаторыя з гэтых вартасцей, якія заўсёды прываблівалі і прывабліваюць да беларускай казкі ўдзячных чытачоў і слухачоў.

В этом здании могут быть организованы конференции, презентации книг, среди других мероприятий, так как у него будет многоцелевое пространство, вмещающее 60 мест. Новая библиотека Каминья - это инвестиции в размере 972 евро, которые возмещаются Европейским фондом регионального развития в размере 80% от приемлемой стоимости, а оставшаяся сумма финансируется Австрархией.

С восстановлением старого Валадареса туристы могут вернуться, чтобы посмотреть спектакли и журнал, не заходя в крупные городские центры. В дополнение к театру это оборудование является универсальным, способным принимать самые разнообразные виды шоу. Это новое пространство также будет иметь сервис бара с прямым подключением к внешней стороне, который можно использовать, даже если развлечений нет.

Усе беларускія казкі класіфікуюцца звычайна па трох асноўных раздзелах: казкі пра жывёл, чарадзейныя казкі і сацыяльна - бытавыя. Казкі пра жывёл лічацца найбольш старажытнымі па паходжанні, змястоўнай сутнасцю сваёй яны ўзыходзяць яшчэ да такіх ранніх форм першабытнага светапогляду, як анімізм (адушаўленне) і антрапамарфізм (ачалавечванне). Трэба бачыць у іх таксама і далёкія водгукі татэмізму - адной з самых старажытных рэлігій чалавецтва, сутнасць якой складала вера ў татэма - агульнага для данага роду і якой-небудзь жывёлы ці расліны продка.

Напомним, что Дом приобрел здание, принадлежащее частному, за 300 тысяч евро. Проект будет рожден в руинах дома, который когда-то принадлежал первому президенту Республики, избранному в Португалии. Палата уже подготовила проект и подписала протокол с Музеем Президиума для конкретизации Музея, посвященного жизни Сидонио Паиса.

Таким образом, Каминья будет иметь в вашем распоряжении еще одно пространство на службе культуры и истории Уэльвы, чтобы предлагать посетителям нас. Подобно часовой башне, это будет также пространство, посвященное истории Каминов. Проект был составлен архитектором Нуно Брандау Косто, и его бюджет составляет около миллиона евро.

Чарадзейныя казкі па сваім паходжанні таксама належаць да найбольш старажытных. Галоўнае ў іх зместе - гэта мары і спадзяванні людзей на лепшае жыццё ў будучым, іх імкненні пакараць сабе сілы прыроды і перамагчы сацыяльнае зло, а таксама іх барацьба з чужаземнымі ворагамі - заваёўнікамі. Гэты змест раскрываецца своеасабліва - у вобразах і карцінах фантастычных, звышнатуральных, цудадзейных.

Палата осуществляет модернизацию, модернизацию и модернизацию городского центра города Каминья с реализацией программы «Реновар Каминья». Эта программа направлена ​​на реабилитацию города Каминья, с целью улучшения городского пространства деревни и жизни каминов. Эти работы также важны для развития туризма в округе.

Эта программа включает в себя проживание на нескольких улицах Исторического центра Каминья. Таким образом, некоторые из улиц уже работают. Проспект Падре Пиньейро находится в открытом тендере, и в ближайшее время в Палате будут работать Ларго Сидонио Паис, проспект Сарайва де Карвальо и Ларго да Эсташао.

Сярод навелістычных сацыяльна - бытавых казак найбольш каштоўнасць у беларускім фальклоры маюць, несумненна, казкі антыпанскія і антыцаркоўныя, пазначаныя вострай сацыяльнай накіраванасцю. Колькасць і тых і другіх вельмі значная. Прычыну гэтага трэба бачыць у тым, што беларускі селянін цярпеў не толькі жорсткі сацыяльны прыгнёт, увасоблены ў вобразе пана - прыгонніка, але таксама цярпеў і жахлівы ўціск нацыянальны і рэлігійны. Адмоўны персанаж баларускіх антыпрыгонніцкіх казак - амаль заўсёды - пан-чужаземец, які не толькі лупіў тры скруры з мужыка, але яшчэ і таптаўся па ягонай душы, насміхаўся з яго мовы і звычаяў, бесперапынна абражаў яго нацыянальную годнасць.

«Мир танцевать» вернулся в Каминью. Шоу состоится 4 августа в 22. С 1 по 8 августа в нескольких деревнях в Альто-Минью пройдут шоу «Мир для танцев». Всего десять концертов исполняют народные группы из Беларуси, Боливии, Бурятии, Чили, Колумбии, Кореи, Португалии, России и Того. Есть шоу с музыкой, цветом и светом, которые дают знать различные мифы, верования, народные сказки, легенды, традиции, песни, танцы, костюмы и обычаи, которые являются частью культурного и богатого наследия стран, которые представляют танцоров.

Пауло Пинто Перейра, городской советник культуры, подчеркивает одно из лучших шоу, которое каждый год мы предоставляем посетителям и посетителям. Этот фестиваль является одной из достопримечательностей нашего культурного летнего плаката, поскольку все годы привлекают сотни незнакомых людей в Исторический центр города.

Гэтак жа бязлітасна, як з панамі, абыходзіцца герой беларускіх казак і са “святымі айцамі” ўсіх масцей: папамі, ксяндзамі, дзякамі. Прадметам сатырычнага адлюстравання ў антыклерыкальных казках часцей за ўсё з’яўляюцца такія тыповыя рысы духоўнікаў, як ханжанства і крывадушнасць, прагавітасць і нахабства, паразітызм і амаральнасць.

Это инициатива, организованная Фольклорным ранчо Дома людей в Барбейте, и это считается при поддержке муниципалитета Каминья. Он гастролировал практически по всем городам своей страны и ежегодно организует гала в муниципальном театре Темуко вместе с группами и художниками с большим национальным и международным авторитетом. Он часто участвует в нескольких национальных телевизионных программах с международным радиовещанием.

На международном уровне он участвовал пять раз в Алжире вместе с группами из 18 стран, которые считались одной из двух лучших групп событий. Участвовал в фестивалях в Испании, Бельгии, Португалии, Франции, Италии и Перу. Для обогащения своих знаний они разрабатывают теоретические и практические работы, которые позволяют идентифицировать разные регионы своей страны и их огромный репертуарный фольклор, рассчитывая на участие опытных людей с глубокими знаниями в этой области. Одна из его главных целей - защитить свою колумбийскую идентичность.

Значную частку беларускага казачнага эпасу складаюць творы, у якіх высмейваюцца і ганьбуюцца розныя заганы ў чалавечым характары - такія, скажам, як непачцівыя адносіны да бацькоў, нетактоўнасць, зайздрасць, дурнота, імкненне пажывіцца за чужы кошт і многія іншыя. Гэтыя творы, адлюстроўваючы этычныя погляды народа, яго маральныя прынцыпы, яго разуменне дабра і зла, называюць усе рэчы сваімі імёнамі, недвухсэнсоўна і ясна, не прыбегаючы да алегорый, не карыстаючыся намёкамі. Многія з іх з’яўляюцца ўзорамі сатырычнай і гумарыстычнай творчасці народа.

Группа с большим опытом, она участвовала в крупнейших фольклорных фестивалях в Колумбии и в таких странах, как Франция, Италия, Бельгия, Голландия, Испания, Перу, Венесуэла и Португалия. Котти был создан для представления традиционного корейского фольклора в смысле его модернизации.

Этот групповой опыт помогает сделать вашу программу богатой и разнообразной, охватывая фольклор из западного и юго-восточного регионов Кореи. Музыканты профессиональны, а танцоры - студенты Университета Гонджу Чхунчхон - корейской провинции. Котти уже выступал во Франции, Турции, Венгрии, Сербии, Португалии и Испании.

Лёс розных жанраў беларускага казачнага эпасу склаўся неаднолькава. Сярод сучасных запісаў казак пра жывёл і чарадзейных новых, не вядомых раней сюжетаў, амаль не сустракаюцца. У параўнанні з гэтымі казкамі, жывыя традыцыі якіх відавочна затухаюць, пэўнай жыццястойкасцю і жыццяздольнасцю вылучаюцца казкі сацыяльна - бытавога зместу і рэалістычнага характару. Характэрныя змены назіраюцца ў змесце і паэтыцы тэкстаў, якія бытуюць: прыкметнае парушенне і разбурэнне кананічнай формы, адаптацыя фабулы ў адпаведнасці з сучаснымі ідэйна - эстэтычнымі патрабаваннямі, адчувальныя, з аднаго боку, страты ў апісальнасці, у малыўнічасці, у казачнай абраднасці і , з другога боку, узмацненне прытчавасці, прыспешванне цікавасці і скарачэнне шляху да закладзенага ў творы маральна - філасофскага сэнсу, жыццёвага ўрока, павучання. Тлумачыцца гэта не толькі сучаснымі ўмовамі бытавання казак, але і псіхалогіяй сённяшняга спажыўца фальклору.

Создана группа «Станица». Ее репертуар основан на традициях национальных танцев кубанских казаков, потомков запорожских казаков, которые переехали с Кубани во времена императрицы Екатерины. Кубань находится в горах Кавказа. Группа участвовала в нескольких фестивалях в своем регионе и соседних городах. Учитывая исторические реалии, культура кубанских казаков включала культуры Украины, России и Северного Кавказа.

Теперь униформа ансамбля музыки и танца Станицы делает его одной из лучших творческих групп в Кубани. Группа состоит из более 250 человек с 7 до 26 лет. Представлял Россию в Чехии, Украине, Польше, Словакии, Болгарии, Турции, Франции, Испании и Португалии.

За доўгія стагоддзі свайго існавання народная казка ўвабрала ў сябе пачуцці і думкі многіх пакаленняў, абагульніла сацыяльны і мастацкі вопыт тысяч і мільёнаў людзей, і таму набыла такія ідэйна - мастацкія вартасці, такую глыбіню зместу і дасканаласць паэтычнай формы, што і сёння можа служыць адным з магутных сродкаў маральнага, сацыяльнага і эстэтычнага выхавання моладзі.

В течение 5 дней, в окружении Ниццы Ла Белл и Чьямады Нискарды, в Ницце выступят 5 фольклорных групп из всех регионов мира, а некоторые общины Метрополиса - фольклорный балет «Мануэль Акоста» Боливии, национальный ансамбль «Нетос де Бандим» из Гвинеи-Бисау, фольклорный ансамбль «Тепенахуатль» Никарагуа, народный ансамбль «Леймер» Ирана, фольклорный ансамбль «Радость» Беларуси.

С 16 по 20 августа: выставки и стенды продуктов мира

Фольклорный ансамбль «Радост», официальная белорусская государственная компания, предоставляет программы, основанные на открытии и чистом выражении фольклорных традиций в Беларуси. Будучи молодой независимой республикой, страна богата природой, которая играет важную роль в жизни ее жителей, а также в ее культуре. Его музыка, песни и танцы характеризуются мягкостью, чистотой и своего рода нереальностью, что они держат туман и утреннюю росу.

Адносіны да анекдота ў сучаснай айчыннай фалькларыстыцы можна характарызаваць як досыць супярэчлівыя. На думку адных даследчыкаў народнай творчасці, анекдоты - гэта тыя ж самыя сацыяльна - бытавыя казкі, толькі значна меншага, невялікага аб’ёму; прынцыповых адрозненняў ад названага жанру казак у іх няма. Ёсць, аднак, і іншы пункт гледжання, паводле якога анекдот, пры ўсёй яго несумненнай блізкасці да сацыяльна - бытавой казкі, з’яўляецца асобным жанрам народнай вусна - апавядальнай творчасці. Больш таго - жанрам незвычайна актыўным і жыццяздольным у нашы дні, чаго нельга сказаць ні пра казкі, ні пра легенды і прымхліцы, ні пра паданні і бываліцы.

Страна индейцев Аймарас, провинция Империи инков, Боливия становится испанской колонией после завоевания Писарро и обретает независимость в своей географии, образуя удивительную совокупность лесов, вечных снегов, вулканов и соляных пустынь. Земля огня и замки, где индийский человек знал, как выращивать террасы на большой высоте и белый человек, чтобы построить самые головокружительные железные дороги мира. Его музыкальная культура, панцирь татуировки стала музыкальным инструментом, у флейт заканчивается время, барабаны били дико.

Сентиментальные, скромные или требовательные, песни записывают людей. Вот люди, которых держат крылья царской птицы. Вот сыны ветра и дети солнца. Гвинея-Бисау окружена на севере Сенегалом, на юге и востоке - Гвинеей, а на западе - Атлантическим океаном. Это небольшая страна по размеру, но и вся превосходная степень: самая красивая столица Африки, архипелаг Биджагос, самый гостеприимный с людьми, которые умеют веселиться и умеют получать.

У чым жа трэба бачыць жанравую адметнасць анекдота ў параўнанні з казкамі? Па-першае, анекдот - твор цалкам сатырычнай або гумарыстычнай прыроды, твор абавязкова, папросту кажучы, смешны. Па-другое, анекдот вызначаецца гранічнай сцісласцю мастацкай формы; у адрозненне ад казкі, ён абавязкова аднаэпізодны, не ведае разгорнутай экспазіцыі, дыялог яго вельмі не многаслоўны, дзеянне завязваецца, развіваецца і даходзіць да кульмінацыі імгненна. Па-трэцяе, гэта - эстэтычны “эфект нечаканасці” ў канцоўцы твора: анекдот абавязкова заканчваецца неспадзяванай сатырычнай або гумарыстычнай развязкай, у якой скандэнсавана ўся ударная сіла камічнага, увесь смех.

У аснову многіх анекдотаў пакладзены, трэба думаць, сапраўдныя недарэчныя, смешныя выпадкі і здарэнні, якія мелі месца ў жыцці. Але ў большасці сваёй яны, несумненна,- плод фантазіі народа, яго жывога, дасціпнага розуму.

З усіх жанраў гэтак званай неказачнай фальклорнай прозы найбліжэй да казак, дакладней - да чарадзейных казак, стаяць легенды. Легенда, як народнае мастацкае апавяданне вызначаецца, па-першае, своеасоблівым спалучэннем рэальнага і фантастычнага, звычайнага і дзівоснага, па-другое, пачаткова-зыходнай устаноўкай на вытлумачэнне і, па-трэцяе, выразна павучальным характарам. У легендах шмат фантастычнага - непараўна больш, чым у блізкіх да іх духам даўніны гістарычных паданнях аб далёкім мінулым. Прынцыповая розніца між імі ў тым, што паданне рэальны жыццёвы факт упрыгожвае, аздабляе выдумкай, у тым ліку - фантастычнай, а легенда імкнецца выдуманае, створанае фантазіяй выдаць за сапраўднае, за рэальнае. Апрача таго, дзівосныя з’явы і падзеі ў легендах вытлумачваюцца - чаго мы ніколі не бачым у казках.

Легенда прыйшла ў наш фальклор і заняла ў ім сваё адметнае месца ў часы ўсталявання на землях усходніх славян хрысціянства. Прыйшла на змену больш старажытнай за яе язычніцкай прымхліцы, якую, аднак, не выцесніла, а пачала жыць і развівацца побач, многае ўзяўшы ад сваёй папярэдніцы і яшчэ больш - ад самой жывой рэчаіснасці новай эпохі.

У аснову легендарнага сюжэта эвычайна кладзецца якісці цуд, неверагоднае здарэнне, з удзелам і людзей і істот звышнатуральных, з умяшаннем сіл цудадзейных.

Пра што складаліся легенды? Пра стварэнне свету, пра паходжанне жывёл, птушак і насякомых, пра святых і Бога, пра пекла і рай, пра віну і пакаранне за яе, пра дабрачыннасць і ўзнагароджанне за яе, пра чалавечую долю і смерць - і пра многае іншае.

Прымхліца

Прымхліца (ад слова - прымха) - гэта невялічкае вуснае апавяданне аб нейкім незвычайным, цудадзейным і, як правіла, “страшным” здарэнні, удзельнікам ці сведкам якога нібыта быў сам апавядальнік або добра знаёмы ці нават блізкі яму чалавек. Якія ж гэта такія страшныя, цудадзейныя здарэнні? Ну, скажам, сустрэча з нячысцікам, з вурдалакам, з дамавіком, са змяіным царом, з русалкаю і з іншымі падобнымі істотамі - прадстаўнікамі гэтак званай ніжэйшай народнай дэманалогіі.

Вытокі гэтага цікавага, самабытнага жанру апавядальнай вуснапаэтычнай творчасці тояцца ў глыбокай даўнасці, у пэўных асаблівасцях старажытнага светапогляду, у дахрысціянскіх язычніцкіх уяўленнях. Асновай для яго ўзнікнення і далейшага развіцця паслужыла вера чалавека ў існаванне надпрыродных сіл, у магчымасць розных чарадзейна-магічных пераўтварэнняў, дзівосных праяў і цудаў.

Галоўная вызначальная рыса прымхліц у тым, што усе яны, без выняткку, звязаны з такою з’явай светапогляднага парадку, як прымхлівасць.

Паданне, будучы таксама, як казка ці легенда, вусным мастацкім апавяданнем, ад гэтых папярэдніх істотна адрозніваецца тым, што зместам сваім звязана з якой-небудзь канкрэтнай падзеяй гістарычнага жыцця-быцця народа і прымацавана да пэўнай мясцовасці. Часцей за ўсё яно (паданне) вырастае з нейкай падзеі мясцовай гісторыі. Устаноўка на гістарызм - найбольш характэрная рыса падання. Адсюль і грамадская функцыя паданняў перш за ўсё - пазнавальна-інфармацыйная.

Істотнай прыкметай многіх паданняў з’яляецца іх растлумачальны характар - імкненне даць адказ на пытанні: адкуль што ўзялося, як ўзнікла і гэтак называецца. Вытлумачыць, напрыклад, паходжанне і назвы пэўных населёных пунктаў, рэк і рэчак, азёр і крыніц, курганоў, лесу, паляны, балота і інш. У беларускім фальклоры большасць паданняў менавіта такога зместу. Астатнія - іх меншасць - звязаны з лёсам і жыццём пэўнай асобы, канкрэтнага чалавека, нечым выдатнага і цікавага.

Што да асаблівасцей мастацкай формы падання, то яна не вызначаецца той традыцыйнай кананічнасцю, устойлівасцю кампазіцыйна - структурных элементаў, што ўласціва казкам. Сюжет у ім, як правіла, аднаэпізодны, часам і зусім няма выразна акрэсленага сюжета, няма і такіх характэрных для казачнай прозы кампанентаў, як агульныя месцы, пастаянныя формы, дыялог, зачын, канцоўка.

Бываліца

Бываліца - вуснае мастацкае апавяданне пра жыццё і надзеі не так далёкага мінулага, расказанае адметнай, “складнай”, рытмізаванай і збольшага рыфмаванай мовай.

Тэмай, зместам, характарам адносін да рэчаіснасці бываліцы блізкія да бытавых казак. З казкамі іх збліжае тое, што у іх, таксама, як і у казках, шмат выдумкі. Але выдумка найбольш такая, што не выходзіць за рамкі рэальнага магчымага. У адрозненні ад казак бываліца не карыстаецца традыцыйнымі прыёмамі казачнай паэтыкі.

Галоўнае, што вызначае ўласнае жанравае аблічча бываліцы, што аб’ядноўвае досыць разнародныя і ў тэматычных і ў мастацкіх адносінах творы, - гэта іх складная, блізкая да вершаванай, мова.

У жывой практыцы народа, у яго штодзённай моўнай практыцы сустракаецца безліч вобразных, афарыстычных, крылатых выразаў, якія або выказваюць нейкую закончаную, самастойную і павучальную думку, або трапным параўнаннем ці ўдалым намёкам характарызуюць пэўную з’яву, рысу чалавека, узаемаадносіны паміж людзьмі, або проста ўпрыгожваюць гутарку дасціпным каламбурам, нечаканай ігрой слоў, да месца падкінутай складнай жартаўлівай заўвагай, парадай, пажаданнем. У першым выпадку мы маем справу з прыказкамі, у другім - з прымаўкамі, у трэцім - з прыгаворкамі. Што датычыць прыказак, то можна прывесці такія: “Адна пчала многа мёду не наносіць”, або “Дзе няма работы, там няма ахвоты” і “Ідзеш на чужую старану - пільнуйся, каб не было сараму ”. Вельмі цікавыя ёсць і прымаўкі: “Пражыў век - ні сабака, ні чалавек”, “Што яму законы, калі суддзі знаёмы”, “Чыста ходзіць, дык ні чыста жыве” і г.д.



Последние материалы раздела:

Изменение вида звездного неба в течение суток
Изменение вида звездного неба в течение суток

Тема урока «Изменение вида звездного неба в течение года». Цель урока: Изучить видимое годичное движение Солнца. Звёздное небо – великая книга...

Развитие критического мышления: технологии и методики
Развитие критического мышления: технологии и методики

Критическое мышление – это система суждений, способствующая анализу информации, ее собственной интерпретации, а также обоснованности...

Онлайн обучение профессии Программист 1С
Онлайн обучение профессии Программист 1С

В современном мире цифровых технологий профессия программиста остается одной из самых востребованных и перспективных. Особенно высок спрос на...